stathopoulosphotonew

Νίκος Β. Σταθόπουλος Ο Ν.Β.Σ. διευθύνει την ISON Psychometrica και είναι συνιδρυτής της HERSE.

Μέρος της δουλειάς μου τα τελευταία 25 χρόνια είναι να διαβάζω βιογραφικά, οπότε, όπως καταλαβαίνετε, τα αγαπάω μεν, αλλά τα έχω μπουχτίσει κιόλας. Πιστεύω ότι όταν παρουσιάζονται απόψεις, σημασία έχει κυρίως το τι λέγεται, όχι ποιος το λέει οπότε δίστασα να αυτοπαρουσιαστώ. Υπερίσχυσε όμως η επίγνωση ότι οφείλω να σέβομαι τους κανόνες του σπιτιού που με φιλοξενεί και ιδού:

Όλα αυτά τα τελευταία χρόνια διευθύνω την ISON Psychometrica, που δίνει υπηρεσίες εφαρμοσμένης ψυχολογίας σε όποιον τις ζητά, είτε είναι ένας μεμονωμένος άνθρωπος, είτε ολόκληρο σύστημα ανθρώπων, από πολυεθνική εταιρία ως ποδοσφαιρικός σύλλογος, ή το ίδιο το κράτος. Στην εφαρμοσμένη ψυχολογία κατατάσσω ο,τιδήποτε έχει να κάνει με την ανθρώπινη συμπεριφορά έξω από το θεραπευτικό πλαίσιο. Ασχολούμαι επομένως με Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, Επαγγελματικό Προσανατολισμό, Αξιολόγηση και Επιλογή, μελέτες Καταναλωτικής και Πολιτικής συμπεριφοράς, Οργάνωση, ανάπτυξη συστημάτων Κινήτρων, διερεύνηση & βελτίωση Εργασιακού Κλίματος, Coaching, Mentoring, στάθμιση και έκδοση ψυχομετρικών τεστ… ο κατάλογος είναι μεγάλος.

Δεν είμαι ψυχολόγος. Θετικές σπουδές έχω κάνει, προπτυχιακά στην Ελλάδα και στην Αγγλία μεταπτυχιακά. Αυτό μου δίνει την ελευθερία να προσεγγίζω χωρίς συγκεκριμένες μεθοδολογικές αγκυλώσεις και περιορισμούς οποιοδήποτε θέμα με ενδιαφέρει. Είμαι άλλωστε ένθερμος οπαδός του συνάλματος των επιστημών.

Τα μεταπτυχιακά στην Αγγλία ήταν το πρώτο μεγάλο πολιτισμικό σοκ της ζωής μου. Από τον τόπο μας, που τότε αν δεν είχες μέσον έπρεπε να περιμένεις ως και τρία χρόνια για να σου βάλουν τηλέφωνο, βρέθηκα σ’ έναν άλλο, που έκανες τηλεφωνικά την αίτηση το πρωί και σε ρωτούσαν τι ώρα θα είσαι στο σπίτι το απόγευμα για να έρθουν να στο συνδέσουν. Αυτό πριν ακόμα ιδιωτικοποιηθεί η British Telecom. Στο πανεπιστήμιο, ο καθηγητής μπήκε για την πρώτη παράδοση και, τελειώνοντας, μας έδωσε ένα κατάλογο δύο σελίδων με βιβλιογραφικές αναφορές. Στο δεύτερο μάθημα μας έδωσε ένα δεύτερο τέτοιο κατάλογο. Εγώ, ο χαλαρός πρώην φοιτητής συνδικαλιστής, πρώην εργαζόμενος σε μεταλλείο, συνειδητοποίησα πως εννοούσε ότι μέχρι την επόμενη παράδοση, σε τρεις μέρες, έπρεπε να έχουμε βρει, διαβάσει και κατανοήσει όλα αυτά τα κείμενα και τα μαθηματικά, παράλληλα με τα άλλα μας μαθήματα. Και ότι αν δεν το κάναμε αυτό, απλώς δεν θα μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε παρακάτω.
Δεν γράφω πραγματικά καλά, αν και τελείωσα το Μαράσλειο και το Βαρβάκειο. Πάνω από 15 στην έκθεση δεν πήρα ποτέ στο σχολείο, παρότι ως το τέλος της εφηβείας είχα διαβάσει όλη την οικογενειακή βιβλιοθήκη με τους κλασικούς μυθιστοριογράφους. Αντιπαθούσα το σχολείο και αυτός ήταν ο τρόπος μου για να ξεφεύγω. Χρειάστηκε να κάνω πολύ διαλογισμό για να ηρεμήσω όταν, πολύ αργότερα, γύρω στο 1989, απαξίωσε ένα κείμενό μου ο καλός δημοσιογράφος με τον οποίο συνεργαζόμουνα στο πρώτο γραφείο που έκανε επαγγελματικά πολιτική επικοινωνία στην Ελλάδα. Καλή του ώρα, μου έδωσε μια ώθηση με την κριτική του.
Η εμπειρία από το γραφείο αυτό ήταν το δεύτερο μεγάλο πολιτισμικό σοκ της ζωής μου. Εκεί γνώρισα το παρασκήνιο της πολιτικής, που ως τότε ούτε υποψιαζόμουν. Κατανόησα ότι ο αμοραλισμός αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα συστατικά της επιτυχίας σε αυτό το στίβο.

Στα χρόνια που ακολούθησαν την ίδρυση της ISON ταξίδεψα πολύ. Ευρώπη, Αμερική, Ασία, ακόμα και Αφρική. Είχαμε την τύχη να μας εμπιστευτούν από νωρίς ορισμένοι παγκόσμιου κύρους φορείς, κορυφαίοι στο αντικείμενό μας. Έτσι βρεθήκαμε από τη μία να διαχειριζόμαστε με αποκλειστικά δικαιώματα ορισμένες μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται από το πολύ απαιτητικό αμερικανικό δημόσιο, αλλά και σχεδόν όλα τα δυτικά κράτη, ενώ από την άλλη να μας αναθέτουν την υλοποίηση των έργων τους στα Βαλκάνια και την Κύπρο οι μεγαλύτεροι οίκοι του κόσμου, με πελάτες όλες τις γνωστές πολυεθνικές καταναλωτικών αγαθών, τράπεζες και εταιρίες τεχνολογίας.

Αυτό ήταν το τρίτο πολιτισμικό σοκ που έχω ζήσει. Χωρίς καν να έχει σπουδάσει κάποιος από την ομάδα μας στην Αμερική και χωρίς οποιαδήποτε προηγούμενη σχέση με οποιονδήποτε αμερικανικό οργανισμό, μας παραχώρησαν αποκλειστικά δικαιώματα το δημόσιο Πανεπιστήμιο της Μιννεσότα και το Χάρβαρντ για κάποια από τα κορυφαία εργαλεία του κόσμου στον τομέα μας. Περιττό να αναφέρω πώς αντιμετωπιστήκαμε γι αυτό από τους κρατικούς ιθύνοντες στα καθ’ ημάς.

Τα τελευταία χρόνια προσπαθώ να διεθνοποιήσω τη δραστηριότητά μας περισσότερο. Μέχρι εταιρία στην Κίνα προσπαθήσαμε να κάνουμε, μαζί με Ιταλούς συναδέλφους. Δεν ευδοκίμησε αυτή η συνεργασία, αλλά στο τελευταίο ταξίδι στη Σενζέν, με την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων αλλά δικά μας έξοδα, μας πλησίασε με δική της πρωτοβουλία μια κρατική εταιρία Ανθρώπινου Δυναμικού, που γνώριζε τις μεθοδολογίες της ISON για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, προκειμένου να διερευνήσει δυνατότητες συνεργασίας. Οι άνθρωποι θέλουν να αγοράσουν δηλαδή το e-mellon, το online σύστημα που έχουμε αναπτύξει εμείς. Στο ελληνικό υπουργείο Παιδείας είχαμε κάνει την πρώτη ανάλογη παρουσίαση το 1994, με το μηχανογραφημένο σύστημα που είχαμε από τότε αναπτύξει. Και όμως, τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και είκοσι δύο χρόνια αργότερα, στο ελληνικό σύστημα παιδείας δεν υπάρχει ακόμα κανενός είδους επαγγελματικός προσανατολισμός. Ουδείς στον τόπο του προφήτης.

Επειδή πάντοτε αγαπούσα την τέχνη, σε όλες τις μορφές και εκδηλώσεις της, το τελευταίο διάστημα ξεκίνησα με την Έρση τη HERSE. Αυτή είναι μια προσπάθεια να κάνουμε disruption στο χώρο και της τέχνης και της μόδας, ‘ανακυκλώνοντας’ τα σπουδαία έργα τέχνης, που μένουν ταριχευμένα στα μουσεία. Η HERSE δημιουργεί μοντέρνες, δυνατές εικαστικές συνθέσεις, με στοιχεία από τα παλαιά, καταξιωμένα έργα. Οι συνθέσεις αυτές αποτυπώνονται σε πολυτελή υφάσματα, από τα οποία στη συνέχεια ράβονται πολύ ξεχωριστά ρούχα, που προσφέρονται σε λίγα, αριθμημένα κομμάτια. Στοχεύουμε κυρίως στην αγορά εκτός Ελλάδος, ελπίζοντας ότι θα βρεθούν άνθρωποι να αγκαλιάσουν την ιδέα του να προστεθεί ‘περιεχόμενο’ στην αισθητική του fashion και, ίσως, κάποια ενδύματα από αναλώσιμα να αναβαθμιστούν σε συλλεκτικά. Σε αναζήτηση της αθανασίας παντοιοτρόπως.

 

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/nikos-stathopoulos-9652a78

Education Festival 2016

Το Φεστιβάλ
Η Έκθεση
Οι Πληροφορίες
Η Δήλωση Συμμετοχής
Η Λίστα Εκθετών
Το Συνέδριο
Το Πρόγραμμα
Οι Εισηγητές
Αλεβίζος Στέφανος
Αντωνοπούλου Πολυξένη
Γάκη Ερµίνα
Γκρίμπα Ελευθερία
Δεδούλη Μαρίνα
Ζαραφόπουλος Δημήτρης Σ.
Καλέντζης Αντώνιος
Κοτσιαφίτου Αναστασία
Κούτσικος Κώστας
Κουτσοπέτρος Χαράλαμπος
Κρέμερ Ίρις
Κωστάκης Σπύρος
Λαγουμίδη Μαριάννα
Λαγουμίδου Ιωάννα
Λιανός Πάρης
Μαστοράκη Έλενα
Μεταξά Ζωή
Μοναχός Δημήτρης
Μπουλούγαρη Κατερίνα
Παπαδόπουλος Γιάννης
Παπαναστασίου Φώτης
Παπανδρέου Αλέξανδρος
Σιγάλα Αγάπη
Σιγάλας Μιχάλης
Σπυριδάκη Αργυρώ
Σταθόπουλος Νίκος Β.
Στεφανή Χριστίνα
Τολιάς Δημήτριος
Τσάτσος Θεόδωρος
Τσούνης Χρήστος
Φούντα Θεοδώρα
Χαριτοπούλου Μαρία
Τα Workshop
Το Πρόγραμμα
Οι Εισηγητές
Αλειφέρης Ηλίας
Αντωνακάκη Μαριάννα
Γάκη Ερµίνα
Γεωργαλά Μαρία
Γεωργίου Ελισάβετ
Γιαννακοπούλου Βάσια
Γκρίμπα Ελευθερία
Δεδούλη Μαρίνα
Ευθυμιάδου Αλεξάνδρα Γ.
Καραγγελή Μαρία
Κεφάλα Ιζαμπέλλα
Μπακόπουλος Νίκος
Μπαλόγλου Ίρις
Ορφανού Ελένη
Παπανδρέου Αλέξανδρος
Σκαναβή Εύα
Σκουλάκη Μαρία
Τζιάσιου Ευαγγελία
Φόρος Νίκος
Η Δήλωση Συμμετοχής
Τα Βραβεία
Οι Κατηγορίες
Η Κριτική Επιτροπή
Γκρίμπα Ελευθερία
Κοκκίνου Κωνσταντίνα
Μπουλούγαρη Κατερίνα
Τζαμαρέλος Γεράσιμος
Η Δήλωση Συμμετοχής
Γιατί να γίνω χορηγός
Προτάσεις Χορηγίας
Οι Χορηγοί
Τα Δρώμενα
Η Τοποθεσία
Ο Διοργανωτής

Εγγραφή στο newsletter